Ca obiceiurile din viata de zi cu zi, cu totii avem obiceiurile noastre cand vine vorba despre condusul masinii. Unele obiceiuri sunt bune, altele rele. Cele rele pot afecta masina ta. Afla de la noi ce nu trebuie sa faci cand conduci masina.

– nu tine piciorul tot timpul pe frana, daca franezi inutil sau ai un obicei de a lasa piciorul pe frana atunci cand ai masina in fata. Am vazut in trafic soferi care tineau piciorul pe frana si un kilometru in linie dreapta si de multe ori faceau asta in curbe sau in pante.

Pur si simplu credeam ca stopul pe frana este blocat pe aprins sau ceva de genul, dar nu era asa. Atunci cand actionezi pedala de frana, pui un intreg sistem in miscare. O frana tinuta mai tot timpul apasata va uza mai rapid sistemul de franare.
– nu forta motorul masinii cand este rece, lasa-l sa ajunga la temperatura optima de functionare inainte sa mergi mai sportiv;

– evita cat mai mult situatiile de urgenta, fii atent la traficul din fata ta si la carosabil si incearca pe cat posibil sa eviti o franare de urgenta sau o virare brusca;

– plecarile in blana din semafor in semafor nu numai ca fac masina sa consume mai mult, pe langa asta nu faci decat sa fortezi ambreiajul, pneurile, transmisia si franele inutil;

– nu incarca masina peste capacitatea ei si nu tracta greutati mari daca masina vine echipata cu carlig. Cu cat masina cantareste mai mult cu atat franele, motorul, transmisia si supensia lucreaza mai greu;
– nu ignora becurile aprinse in bord, unele pot anunta probleme majore ale masinii, cum ar fi defectarea sistemului de franare. Trage pe dreapta, scoate manualul masinii si afla ce inseamna martorul care tocmai s-a aprins in bord. Daca este ceva grav, indreapta-te spre un service;

– foloseste ambreiajul doar cand este necesar, am mers cu soferi care calcau ambreiajul din orice insa nu schimbau treapta, pur si simplu se simteau mai in siguranta sa aiba ambreiajul calcat in cazul in care trebuie sa franeze sau sa ia o curba mai stransa. Motivatia lor era ca asa au invatat la scoala de soferi si au fost invatati asa ca sa nu li se opreasca motorul in mers.

Ar fi surprinsi sa afle ca unele masini pot sta in treapta a 6-a si la 40-50 de km/h fara ca motorul sa se opreasca. Calcand ambreiajul inaintea franei cand vrei sa incetinesti masina nu va face decat sa pierzi o secunda pe putin din timpul efectiv de franare;

– nu mai da cu rotile in bordura cand parchezi, daca folosesti rotile ca senzori de parcare, nu mai face asta. Poti taia pneurile sau deregla unghiul de fuga.